Ce este nou in 1C:Drive?
11 April 2019
Sistemul integrat 1C:Drive are acum un nou release.
1. CRM – Lead-uri si campanii 

Gestionarea lead-urilor cu ajutorul campaniilor de marketing, reprezentanti de vanzari si activitati de marketing.
Creati campanii, atribuiți lead-uri, urmariti progresul pe tabloul de bord KANBAN.
Consultați modulul CRM din meniu.

2. CRM – Raport stadiu vanzari existente 

Raportul stadiu vanzari existente va permite sa urmariti progresul potentialilor clienti in cadrul unei campanii.

 3. CRM – Canalul vanzarilor 

Raportul canalului de vanzari arata rata de conversie de la un vanzator la un vanzator repetat.

4. FIFO – integrare Cheltuieli suplimentare si Declaratia vamala 

Cheltuieli suplimentare si declaratia vamala sunt acum integrate in FIFO.
Cum sa schimbati la metoda de evaluare a costurilor FIFO:
  • Baza de date noua - accesati politica contabila, creati o inregistrare noua si setati metoda de evaluare a stocurilor la FIFO.
  • Baza de date existenta, metoda de evaluare a costului non-FIFO utilizat anterior
  • Accesati Compania -> Comandati pregatirea FIFO si urmati instructiunile;
  • Accesati politica contabila, creati o inregistrare noua si setati metoda de evaluare a stocurilor la FIFO.
  • Baza de date existenta, metoda de evaluare a costurilor FIFO folosita anterior in versiunea anterioara a 1C:DRIVE = accesati Compania -> Comandati pregatirea  FIFO si urmati instructiunile.
5. Actualizati la versiunea platformei 8.3.13.

1C:DRIVE a fost actualizat la versiunea platformei 8.3.13, care este o cerinta minima de sistem de acum inainte.

6. Reducere plata anticipata 

Reducerea pentru plata anticipata este in prezent acceptata - în cazul in care un client efectueaza o plata anticipata, sistemul va acumula in mod automat reducerea pentru plata anticipată pe baza conditiilor contractuale.

Puteti specifica conditiile de reducere pentru platile anticipate (EPD) intr-un contract si apoi
- asigurati EPD clientilor dvs.;
- si/sau obtineti EPD de la furnizorii dvs. prin intermediul documentelor de plata sau ale notelor de debit/credit.

7. Aviz de iesire dupa Factura de vanzare 

Acum puteti livra bunuri prin intermediul Avizului de iesire dupa facturare. Pentru aceasta, bifati caseta de selectare "Factura de avans" din factura de vanzare.

8. Nota de receptie a marfurilor (forma de listare) 

Forma de listare a Notei de receptie a marfurilor in stilul 1C:DRIVE a fost adaugata la documentele "Factura furnizor", "Aviz de intrare", "Transfer intre gestiuni", "Marire de stoc", "Nota de credit", "Productie", "Raport subcontractant".

9. Calendarul de plata

Imbunatatirea modului de utilizare a  raportului "Calendar de plata".
Comenzile de vanzare si de achizitie influenteaza in prezent datele din Calendarul de plata numai in cazul platilor in avans.
Factura de vanzare si Factura de achizitie influenteaza acum datele reale ale Calendarului de plata.

10. Maparea catalogului de produse cu catalogul de produse furnizor in limba materna

Produsele care se potrivesc cu catalogul sunt utilizate in urmatoarele scenarii:
- trebuie sa transmiteti furnizorului dvs. o Comanda de achizitie cu numele produselor in limba materna a furnizorului;
- doriti sa potriviti numele produselor in documentele furnizorului (in limba furnizorului) cu numele produselor din 1C:DRIVE.

Link pentru catalogul de produse care se adauga la formularul Produsului.
Puteti incarca sectiunea de produse din Factura furnizor si din Avizul de intrare prin intermediul comenzii "Importati date din surse externe" utilizand Produse care corespund datelor.

11. Suma transport in Comanda de vanzare si Factura de vanzare 

Suma transport din formele de listare "Confirmare comanda", "Factura de vanzare", "Factura proforma", "Proforma" se calculeaza acum pentru serviciile marcate astfel "Este serviciul de transport". Aceste servicii nu sunt afisate in sectiunile de marfuri ale formelor de listare mentionate.

12. Schimb valutar intr-un document all-in-one 

Acum puteti introduce tranzactii de schimb valutar cu un singur document. Dupa introducerea datelor initiale, veti vizualiza suma convertita si comisioanele bancare.
Pentru utilizare, verificati daca este activata optiunea Setari - Gestiunea numerarului - Comisioane bancare.
Exista mai multe tipuri de calculare a taxelor bancare, pe care le puteti defini in catalogul "Taxe bancare".

13. Imbunatatirea gradului de utilizare a catalogului  partener 

A fost revizuita forma catalogului parteneri.

14. Comanda deviz

Comanda deviz este acum un document separat. Am imbunatatit functionalitatea si am aplicat pentru companiile de servicii.
Procedurile de actualizare nu completeaza automat, deci va trebui sa introduceti manual toate datele in noul document daca ati utilizat anterior comenzi deviz.

Fluxul de lucru cu Comanda deviz este dupa cum urmeaza:
- Introducerea Comenzii deviz;
- Realizarea Bonului de consum pentru a da in consum materialele necesare pentru a efectua o lucrare;
- Realizarea Facturii de vanzare de piese de schimb si servicii.

15. Forma de listare Comanda deviz 

Forma de listare pentru Comenzi deviz adaugata.

16. Conturi de evidenta. Nomenclator.

Am reproiectat complet sistemul de lucru cu conturile de evidenta ale nomenclatorului si intrarile in jurnalul corespunzator.

Acum, exista un registru de informatii "Conturi de evidenta ale nomenclatorului", care contine reguli pentru completarea conturilor de evidenta in sectiunile tabelare ale tuturor documentelor care contin elemente de tip produs. Puteti accesa acest link utilizand legaturile din cataloagele Produse, Depozit, Companie si Categorii de produse. Logica pentru a lucra cu acest registru este dupa cum urmeaza: cu cat aveti mai multe restricții definite, cu atat vor fi aplicate conturile de evidenta mai deliberat pentru o tranzactie. Daca se aplica mai multe reguli pentru o tranzactie, va fi aplicata cea care are mai multe restrictii de potrivire.

Dupa procedura de actualizare, va rugam sa accesati acest registru si sa verificati setarile implicite.

Valorile inutile pentru pastrarea conturilor de evidenta vor fi eliminate in urmatoarea versiune.

17. Reprezentant de vanzari 

Reprezentanti de vanzari adaugati. Selectati un reprezentant de vanzari la un partener sau o adresa de expediere si acesta va fi preluat in documentele de vanzare.
Utilizati raportul "Vanzari nete prin reprezentanti de vanzari" pentru a vizualiza datele.

18. Pagini de ajutor actualizate/create pentru urmatoarele functionalitati

• Document Aviz de intrare;
• Document Declaratie vamala;
• Document Comanda de vanzare;
• Document Factura de vanzare.